donderdag 10 april 2008

Beetgenomen door San Francisco

Vandaag werd de Olympische Vlam aangestoken in de VS en ongelooflijk, maar ze doet maar 1 stad aan in dit grote land en het is dan nog de stad waar ik verblijf en op de juiste moment. En we zien ze niet, zeg.... De route werd gewijzigd en niemand wist iets. Je kan dan wel protest vermijden, maar zoveel mensen op het verkeerde been zetten: tssssssss.


De baseball match gisteren was eigenlijk een ontgoocheling: geen sfeer, geen gejoel, geen Mexican wave, ... allesbehalve zoals de voetbalwedstrijd van Feyenoord die ik aanschouwde jaren geleden.


Voorts een paar dingetjes die me hier opvallen:


+ Aan Pier 39 hoorde ik een man het volgende zeggen tegen een groepje kinderen: "You should eat your mini donut first in order to receive a candy from this bag I am holding." Oink?
+ spouwmuren worden gevuld met hout als aardbevingvoorzorg (of tussen 2 flats zit een lege kamer)
+ San Franciscanen betalen een van de hoogste taksen in de VS ( 8,5)
+ er bestaan zelfs bagels voor honden
+ SF deelt gratis propere spuiten uit (10 per keer)
+ heel nette stad, maar toch redelijk wat landlopers
+ een auto stopt echt aan een stop-sein op straat en de voetganger heeft volledige voorrang. Een vrouw reed opnieuw achteruit om me te laten oversteken en verontschuldigde zich
+ een Amerikaanse man vertelde me over zijn ' world tour ': 4 landen in 5 weken....


Tot binnenkort!

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed aangekomen in Amerika zie ik...
San Francisco, daar wil ik ook nog wel eens enne gaan... Maar oké, je kunt niet alles tegelijk doen, ik heb mijn reis onlangs geboekt en ik ga met een maat naar de oostkust van Amerika, en stukje Canada (Quebec) voor een 3 weken...

Geniet er van ginder, uw week in Amerika...


Groetjes,
Sven