maandag 1 september 2008

Eindbestemming bereikt

Buenos Aires. Maar hoe ik hier geraakt ben, dat vloeit verder uit een verhaaltje.

Vrijdagnamiddag ben ik vanuit Córdoba met de bus Malvinas Argentinas naar het dorp Rio Segundo getrokken. Wat doet een mens daar? Dat is iets wat Malena zich ook nog altijd afvraagt, maar zij werkt er nu. Malena ken ik van mijn jaar AFS zo een 10 jaar geleden nu al en ik heb bij haar het weekend doorgebracht. Samen met haar vriend David, die voor het weekend naar daar afgezakt was, want hij woont eigenlijk in Malena's geboortestad San Jorge (niet zo ver van Rosario, Ché Guevara's geboorteplaats).
Op zaterdag zijn we trouwens naar Alta Gracia getrokken om het huis van Ché te bezoeken, want hij is dan wel geboren in Rosario, dit is het huis waar hij het langst gewoond heeft (11 jaar). Door zijn astma moesten zijn ouders oorden opzoeken met droge lucht. Dit was tevens de plaats waar Fidel Castro, ex-president Cuba en dikke vriend van Ché, zijn laatste publieke optreden in het buitenland gaf. Dat was in 2006 toen hij samen met de Venozolaanse president Hugo Chavez dit huis, dat nu omgetoverd is in een museum, bezocht.
En op zondag heb ik een staaltje familiegebeuren - bbq meegemaakt. Die mannen kunnen conversaties aangaan met iedereen aan tafel, eender op welke plaats zij en hun gesprekspartner zitten. Wat een drukte!
En het moest lukken dat David, vriend van Malena, op zondagnacht naar BA afzakte. Dus ik mee naar zijn huis in San Jorge om een paar uurtjes te slapen en dan deze nacht (2u30) vertrokken om vanmorgen vroeg in de tangostad aan te komen. Dus die voorlaatste nachtelijke busrit die ik eerder vermeldde, was dus eigenlijk de laatste. Zo zie je maar.

Oh, en Christophe heeft foto's op zijn blog en op Facebook gezet.

1 opmerking:

Christophe Ramont zei

Een mens heeft er veel voor over om busritten te kunnen schrappen :)