zaterdag 13 november 2010

Indrukken Ethiopie

- Ethiopie volgt de Juliaanse kalender en staat dus 6 uur, 8 dagen, bijna 8 maanden en 8 jaar achter. Tevens is de eerste maand van het jaar september en tellen zij 12 maanden van 30 dagen en een 13e maand van 5 of 6 dagen, afhankelijk van een schrikkeljaar. We zijn vandaag dus "3 van de 3e maand 2003".

- Het nationale voedsel hier in injera of firfir. Het ziet eruit als een spons (je kan het zien op een van de foto's voorgaand bericht). De eerste keer dat het op mijn bord lag, dacht ik dat het een opgerold sponsachtig doekje was om mijn handen aan af te kuisen. Hilariteit de volgende dagen toen we ontdekten dat het om te eten is.

- Ethiopiers hebben soms een verstokte adem terwijl ze praten. Heel vreemd.

- Onze chauffeur wist zijn toeter te vinden. Eerst werd ik er nerveus van, maar ik zag ook wel dat als hij die niet gebruikte de weggebruikers gewoon omver zouden gereden worden. Een geasfalteerde weg hier is niet noodzakelijk voor auto's immers. Eerder voor kamelen, paard en kar, varkens en kroost biggetjes, schapen en geiten, overstekende koeien, meisjes met waterbidons op de rug, jongens met hout over de schouder, schoolkinderen, ...

1 opmerking:

mamsie zei

't ja, wat kan Egypte nu nog voor raars brengen na al die avonturen van jou... tenzij natuurlijk de stomme stoten van je mamsie op reis